آپلود عکس

آپلود عکس

بایگانی آبان ۱۳۹۹ :: rmairan

rmairan

بـــــــــا مــــا باشیــــــــــد

بـــــــــا مــــا باشیــــــــــد

rmairan

rmairan

کلمات کلیدی

اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی)

.

فریدون فریور

جزوه مبانی ژئومورفولوژی

دانلود پاورپوینت کتاب آناتومی انسانی تالیف دکتر علی اصغر رواسی

هم بندی اصلی و اضافی در سیستم ارتینگ

دانلود مقاله خاتم کاری همراه پاورپوینت

پاورپوینت تحول دیجیتال در صنعت سلامت و آینده امیدبخش برای زندگی سالم

پکیج نمونه سوالات بدو استخدام دستگاههای اجرایی و دولتی

دانلود اخلاق حرفه ای در حسابرسی

پاورپوینت انواع دیوار ها

دانلود تحقیق نیاز آموزشی انسان با فرمت ورد

پاورپوینت شرکتهای کارگزاری و سپرده گذاری مرکزی

دانلود پروژه رشته کامپیوتر به زبان SQL و VB (سیستم داروخانه)

دانلود سوالات تئوری جامع ماشین های الکتریکی

(به همراه حل تشریحی تمرینات و نمونه سوالات امتحانی)

بررسی جایگاه وظایف مشاورین معاملات املاک در نظام حقوقی

دانلود مخاصمات سوریه

پاورپوینت تحلیل طراحی باغ‌ موزه گیاهان دارویی کرج.

ارزیابی مفاهیم و محتوای فمینیستی در سینمای زنان فیلمساز ایرانی.

پاورپوینت نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد

پاورپوینت بررسی معماری مسجد الغدیر تهران

پاورپوینت مقدمه‌ای بر روش تحقیق در علوم انسانی .

پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی .

معلولان و ترکیب بدنی و آمادگی جسمانی و حرکتی

دانلود پاورپوینت توانمندسازی و تفویض اختیار به کارکنان

پاورپوینت بررسی پدیده کرونا

بررسی عوامل موثر بر میزان رشد سالانه فروش محصولات لوازم خانگی

دانلود توابع مالی در اکسل pdf به زبانی کاملا گویا و با مثالهای کاربردی

پرسشنامه الگوهای ارتباطی زوجین کریستنسن و سولاوای CPQ با روایی

۵۷ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

مبانی نظری وپیشینه تحقیق ریسک اعتباری و مصداق آن در صنعت بانکداری

مبانی نظری وپیشینه تحقیق ریسک اعتباری و مصداق آن در صنعت بانکداری

دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق ریسک اعتباری و مصداق آن در صنعت بانکداری

مبانی نظری وپیشینه تحقیق ریسک اعتباری و مصداق آن در صنعت بانکداری
پیشینه تحقیق ریسک اعتباری و مصداق آن در صنعت بانکداری
مبانی نظری ریسک اعتباری و مصداق آن در صنعت بانکداری
مبانی نظری
پیشینه تحقیق
ریسک اعتباری و مصداق آن در صنعت بانکداری
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 154 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49

جزئیات:

 

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فهرست

مقدمه 10

2-1-  ریسک اعتباری و مصداق آن در صنعت بانکداری. 11

2-2- ضرورت مدیریت ریسک اعتباری. 11

2-2-1-  افزایش ساختاری در تعداد و میزان ورشکستگیها: 11

2-2-2- کاهش در ارزش وثیقه ها: 11

2-2-3- افزایش مشتقات خارج از ترازنامه : 11

2-2-4-  فناوری پیشرفتهای صورت گرفته در سیستمهای رایانه ای و فناوری اطلاعات: 11

2-2-5- الزام کمیته بال مبنی بر پیاده سازی چهارچوب سرمایه: 12

2-3- انواع ریسک های بانکی. 12

2-3-1- ریسک بازار محصول. 12

2-3-2- ریسک بازار سرمایه 13

2-3-3-  ریسک اعتباری. 13

2-3-4 ریسک عملیاتی. 14

2-3-5-  ریسک بازار. 14

2-3-6- ریسک نرخ بهره 15

2-3-7-  ریسک نرخ ارز. 15

2-3-8- ریسک نقدینگی. 15

2-3-9- ریسک قانونی. 16

2-3-10- ریسک منابع انسانی. 16

2-3-11- ریسک محصول. 16

2-4-  رویکردها و ابزارهای مدیریت ریسک در بانک... 16

2-4-1- حذف و اجتناب.. 17

2-4-2- انتقال ریسک... 17

2-4-3-  نگهداری و اداره نمودن ریسک... 17

2-4-3-1-  افزایش تنوع. 18

2-4-3-2-  بیمه کردن. 18

2-4-3-3-  نگهداری سرمایه 18

2-5- اصول سیاست گذاری مطلوب تسهیلات.. 19

2-5-1- محدودیتهای جغرافیایی : 19

2-5-2- تمرکز اعتبارات.. 19

2-5-3- توزیع موضوعی تسهیلات.. 19

2-5-4- انواع تسهیلات.. 20

2-5-5- سر رسید تسهیلات.. 20

2-5-6- قیمت گذاری تسهیلات.. 20

2-5-7- بازنگریهای دوره ای نرخ سود انواع تسهیلات.. 20

2-5-8 اختیارات اعطای تسهیلات.. 21

2-5-9-  حداکثر میزان تسهیلات قابل اعطا با توجه به وثیقه های تضمینی. 21

2-5-10-  گزارش دهی. 21

2-5-11- اطلاعات مالی. 22

2-6-  سیاست های مدیریت ریسک اعتباری نسبت به ارگان های حقوقی و حقیقی. 22

2-7- فرآیندهای عملیاتی. 23

2-7-1- شفافیت عمومی. 24

2-7-2- غربال کردن. 25

2-7-3- نظارت بر وام گیرندگان حقوقی و حقیقی. 25

2-7-4-  رابطه بلند مدت با مشتریان حقیقی و حقوقی. 26

2-7-5-  تعهدات وام 27

2-7-6-  وثیقه 27

2-7-7- موجودی جبرانی. 27

2-7-8- سهمیه بندی اعتباری. 28

8-2 مطالبات معوق. 28

9-2-عوامل موثر بر پیدایش مطالبات سررسید گذشته و معوق. 30

1-9-2-عوامل درون سازمانی: 31

2-9-2-عوامل برون سازمانی: 31

10-2-نحوه طبقه بندی مطالبات سررسید گذشته و مطالبات معوق در بانک صادرات.. 32

11-2- نحوه شناسایی زیانهای ناشی از مطالبات بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی ج.1.1. 33

1-11-2ذخیره عمومی. 33

2-11-2ذخیره اختصاصی. 34

12-2نحوه انتقال بدهی مشتریان به سر فصل مطالبات در بانک صادرات ایران: 34

13-2 عوامل تاثیر گذار در کاهش مطالبات معوق. 35

1-13-2 اطلاعات اعتباری. 35

2-13-2- شناخت و ارزیابی مشتریان. 35

3-13-2کنترل مصرف اعتبارات.. 36

4-13-2 ارزیابی موافقت های کارشناسان تسهیلاتی. 36

2-13-2 پاسخ گویی مدیران. 36

6-13-2 نرخ جریمه 36

7-13-2 آموزش کارکنان. 36

14-2عوامل موثر در افزایش مطالبات معوق. 36

1-14-2 عدم بررسی بر آورد واقعی نیاز مالی متقاضیان هنگام اعطای تسهیلات به انها از سوی ارکان اعتباری  36

2-14-2- فقدان مدیریت ریسک(خطرپذیری) ناظر بر بهبود عملکرد اعتباری بانک در خصوص رتبه بندی مشتریان اعتباری. 37

3-14-2- ملاک قرار نگرفتن مولفه میزان مطالبات ایجادی و وصول شده در دوره تصدی مسئولان شعب به عنوان یکی از شرایط ارتقای شغلی آنان. 37

4-14-2- اعمال نکردن صحیح و به موقع دستورالعمل اجرایی مطالبات معوق. 38

5-14-2اعمال نکردن نظارت استطلاعی (نظارت آگاهانه)بر روند مصرف تسهیلات توسط مسئولان ذی ربط  38

6-14-2- رعایت نکردن دقت لازم در خصوص وضعیت مالی و اعتباری یا ضامنین. 38

7-14-2- فقدان بانک اطلاعاتی در سطح شبکه بانکی کشور. 38

8-14-2- شرط قایل شدن غیرواقعی و صوری در قرار دادهای بانکی موضوع اعطای تسهیلات.. 38

15-2- راهکارهای عملی وصول مطالبات.. 39

1-15-2شفاف سازی کلیه پرونده های موضوع مطالبات معوق از حیث اطلاعات تسهیلاتی و اقدامات حقوقی و مکانیزه کردن دوایر حقوقی مناطق. 39

2-15-2- تقویت نیروی کارشناس برای دوایر حقوقی مناطق و استان ها 39

3-15-2- به کارگیری وکلای بخش خصوصی در راستای وصول مطالبات.. 39

4-15-2- تشکیل کمیته های مطالبات معوق. 39

5-15-2- به کارگیری کارکنان بازنشسته بانک در جریان وصول مطالبات.. 40

6-15-2 بخشش جریمه تاخیر تادیه در بخش مسکن. 40

7-15-2بسیج همت گروهی کاکنان به خصوص فراخوان نیروهای ستادی مناطق و استان ها در راستای وصول مطالبات.. 40

16-2امتیاز دهی اعتباری. 40

1-16-2ضرورت و اهداف امتیاز دهی اعتباری. 41

2-16-2 مزایا و معایب امتیازدهی اعتباری. 42

17-2 اطلاعات مورد نیاز برای بر آورد مدل امتیاز دهی اعتباری. 44

1-17-2معیار6c. 45

2-17-2معیارLApp. 47

18-2فنون اندازه گیری ریسک اعتباری. 49

19-2پیشینه پژوهش.. 51

 

 

مقدمه  

ریسک اعتباری ریسکی است که از نکول و قصور طرف قرارداد ، یا در حالتی کلی تر ریسکی است که از « اتفاقی اعتباری» به وجود می آید . به طور تاریخی این ریسک معمولا در مورد اوراق قرضه واقع می شد، بدین صورت که قرض دهنده ها از بازپرداخت وامی که به قرض گیرنده داده بودند، نگران بودند . به همین خاطر گاهی اوقات ریسک اعتباری را ریسک نکول هم می گویند .

ریسک اعتباری از این واقعیت ریشه می گیرد که طرف قرارداد ، نتواند یا نخواهد تعهدات قرارداد را انجام دهد . تأثیر این ریسک با هزینه جایگزینی وجه نقد ناشی از نکول طرف قرارداد سنجیده می‌شود

ضررهای ناشی از ریسک اعتباری ممکن است قبل از وقوع نکول واقعی طرف قرارداد رخ دهند . به طور کلی تر ریسک اعتباری را می توان به عنوان ضرر محتمل که در اثر یک رخداد اعتباری اتفاق می افتد ، بیان کرد . رخداد اعتباری زمانی واقعی شود که توانایی طرف قرارداد در تکمیل تعهداتش تغییر کند ، ریسک اعتباری یکی از مهم ترین عوامل تولید ریسک در بانک ها و شرکت های مالی است . این ریسک از این جهت ناشی می شود که دریافت کنندگان تسهیلات توانایی بازپرداخت اقساط بدهی خود را به بانک نداشته باشند . در اندازه گیری ریسک اعتباری مشخصه ای را باید اندازه گرفت که تعبیرهای مختلفی از آن می شود کرد : ریسک نکول ، ریسک کاهش رتبه به ریسک نرخ بهره ، ریسک تفاوت نرخ بهره

 

2-1-  ریسک اعتباری و مصداق آن در صنعت بانکداری  

دلایل متعددی از جمله تغییرات و نوسانات (عدم قطعیت در پیش بینی روند واقعی) نرخهای ارز ، بهره و تورم برای بروز ریسک در بانکها و موسسات مالی وجود دارد ، اما شایان ذکر است که ریسک اعتباری بزرگترین ریسک مرتبط با فعالیتهای مالی و بانکی است ، هرچند منابع مختلفی برای بروز ریسک اعتباری در سراسر فعالیتهای بانک وجود دارد ، با این حال تسهیلات ، بزرگترین و بدیهی ترین منشأ ایجاد ریسک اعتباری برای اغلب بانکهاست.

شایان ذکر است بانکها علاوه بر اعطای وام به طور فزاینده ای از طریق ابزارهای مختلف مالی مانند معاملات بین بانکی ، تأمین مالی تجاری ، معاملات ارزی ، اوراق قرضه ، سهام عادی ، معاملات اختیار، قبول تعهدات ، صدور ضمانت نامه و تسویه معاملات با ریسک اعتباری (ریسک طرف معامله) مواجه اند ، لذا مدیریت ریسک اعتباری به ماهیت و پیچیدگی فعالیتهای اعتباری بانکها بستگی دارد ، این درحالی است که مؤسسات مالی در طول سالها به علتهای مختلفی از جمله فقدان یک استاندارد اعتباری مناسب برای گیرندگان تسهیلات ، مدیریت ضعیف پور تفوی ریسک و بی توجهی به تغییرات شرایط اقتصادی با مشکلات و سختیهای زیادی مواجه بوده اند .

2-2- ضرورت مدیریت ریسک اعتباری  

2-2-1-  افزایش ساختاری در تعداد و میزان ورشکستگیها:  

آمارها نشان دهنده ی افزایش تعداد ورشکستگیها به طور دائمی و معنادار در سطح جهان است که با توجه به افزایش رقابت جهانی استفاده از تحلیلهای ریسک اعتباری اهمیت بیشتری می یابد .

2-2-2- کاهش در ارزش وثیقه ها:  

هم زمانی بین بحرانهای بدهی در آسیا و روسیه و بحرانهای بانکی در کشورهای توسعه یافته ، مانند سوئیس و ژاپن ، همچنین بحران اخیر آمریکا که می توان گفت آثار آن حتی به کشورهای با اقتصاد تا حدودی بسته نیز در حال سرایت است ، نشان می دهد که پیش بینی ارزش اموال غیرمنقول ، مانند مستغلات ، بسیار مشکل است (منظور مستغلاتی است که به عنوان وثیقه گرفته می شود) همچنین هر چه ارزش وثیقه کمتر و نامطمئن تر باشد ، تسهیلات دهی هم ریسک دارتر  خواهد بود .

2-2-3- افزایش مشتقات خارج از ترازنامه : 

 به علت توسعه یکباره و گسترده بازار مشتقات و افزایش خطر اعتباری یا ریسک شرکا نیاز به تحلیلهای ریسک اعتباری بیشتر شده است . 

2-2-4-  فناوری پیشرفتهای صورت گرفته در سیستمهای رایانه ای و فناوری اطلاعات: 

  برای مثال توسعه بانکهای اطلاعاتی جامع از تسهیلات مشتریان این امکان را به بانکها می دهد که از روش های مدل سازی پر قدرت و مدرن برای تحلیل ریسک اعتباری استفاده کنند .

2-2-5- الزام کمیته بال مبنی بر پیاده سازی چهارچوب سرمایه: 

 علی رغم اهمیت موارد قبل ، انگیزه اصلی و عمده بانکها برای توسعه مدلهای ریسک اعتباری جدید الزام کمیته بال مبنی بر پیاده سازی چهارچوب کفایت سرمایه است بانکهای بزرگ آمریکا در اوایل سال 1998 از سوی کمیته بال اجازه استفاده از مدلهای داخلی ریسک را به جای مدلهای استاندارد شده پیشنهادی کمیته بال پیدا کردند . البته علی رغم محدودیتهایی که مدلهای داخلی دارند ارزش در معرض خطر و همبستگی بین داراییها را به دقت محاسبه می کنند . (مدیریت ریسک اعتباری- فلاح شمس و رشنو)

2-3- انواع ریسک های بانکی 

بانک ها با توجه به نوع فعالیت های خود در معرض محدوده وسیعی از انواع ریسک ها می باشند . ریسک فعالیت های بانکی در کل به دو دسته ریسک درون سازمانی و ریسک برون سازمانی تقسیم بندی می شود . در مورد ریسک فعالیت های اقتصادی یا درون سازمانی باید اذعان داشت که هر عمل اقتصادی از بدو فعالیت تا پایان کار اداری میزان معینی ریسک می باشد . ریسک فعالیت اقتصادی در بانکداری شامل ریسک مالی ، تجاری ، نقدینگی ، اعتباری ، ریسک ساختار درآمدها و هزینه ها و ریسک ناشی از ساختار دارایی ها و بدهی های بانک می باشد . این گونه ریسک ها را از طریق مدیریت صحیح می توان حذف نمود . ریسک برون سازمانی ناشی از فعالیت اقتصادی بانک ها نبوده بلکه ناشی از شرایط محیطی سیاسی و اقتصادی می باشد . از مهم ترین ریسک های برون سازمانی می توان به ریسک سیاسی و ریسک قانونی اشاره نمود . (مدیریت ریسک اعتباری-فلاح شمس و رشنو)

دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق ریسک اعتباری و مصداق آن در صنعت بانکداری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۹ ، ۱۱:۲۹
علیرضا مشوق

پاورپوینت بررسی مدیریت تولید و عملیات
 

دانلود پاورپوینت بررسی مدیریت تولید و عملیات


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 65
حجم 1466 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی مدیریت


توضیحات کامل
 

دانلود پاورپوینت بررسی مدیریت تولید و عملیات جهت رشته مدیریت در قالب 65 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

طراحی، اجرا و نظارت بر سیستم های سازمانی با استفاده از روشهایی چون تجزیه و تحلیل جریان کار، برنامه ریزی تولید، کنترل موجودی و کنترل جامع کیفیت به منظور نزدیک کردن فعالیت های مؤسسه با نیازهای بازار.مدیریت تولید و عملیات به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که منابع در دسترس را به کالا و خدمات تبدیل می نماید.

 

 

 

فهرست مطالب
فصل اول مقدمه
مدیریت عملیات
سیر تحولات مدیریت
وظایف مدیر عملیاتی
فصل دوم آشنایی با سیستم های تولیدی
فرآیند ایجاد یک واحد صنعتی
کلید طراحی کارخانه (PQRST)
انواع روش های تولید
تولید محصولی
استقرار فرآیندی (کارگاهی)
استقرار براساس ثبات محل
روش استقرار گروهی (سلولی)
فصل سوم طراحی محصول و فرآیند تولید آن
تعریف طراحی محصول
نیاز های مشتریان
پیش نیازهای طراحی محصول
شناخت دوره عمر محصول
مهندسی محصول
مراحل طراحی محصول
آنالیز ارزش
چه قطعاتی بهتر است خریداری شوند؟
چه قطعاتی بهتر است تولید شوند؟
تصمیم گیری در قبال خرید یا تولید بر اساس تکنولوژی محصول
فصل چهارم انتخاب محل و طراحی کارخانه
عوامل موثر بر تصمیمات مکان یابی
انتخاب محل کارخانه
فصل پنجم مدل های پیش بینی
روش های کیفی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۹ ، ۱۲:۲۷
علیرضا مشوق
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس شادکامی و خوشبختی در زندگی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس شادکامی و خوشبختی در زندگی

دانلود دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس شادکامی و خوشبختی در زندگی

احساس شادکامی و خوشبختی در زندگی
عوامل موثر در شادکامی
احساس شادکامی و خوشبختی در زندگی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 125 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 58

شادکامی:

 

     شادکامی» از مهم‌ترین نیازهای روانی بشر است که تأثیر عمده‌ای بر شکل‌گیری شخصیت و سلامت روان دارد و همة انسان‌ها شادکامی را خود و برای افراد مورد علاقه‌شان می‌خواهند. از عهد باستان تا کنون به احساسات مثبت انسان از جمله شادکامی توجه شده است. افلاطون در کتاب جمهوری به سه عنصر در وجود انسان اشاره می‌کند که عبارتند از: قوة عقل یا استدلال، احساسات و امیال. وی شادکامی را حالتی از انسان می‌داند که بین این سه عنصر، تعادل و هماهنگی وجود داشته باشد. ارسطو معتقد است دست‌کم سه نوع شادمانی وجود دارد؛ در پایین‌ترین سطح، شادی را همان لذّت می‌داند؛ در سطح بالاتر شادی همان موفقیت و کامیابی است و نوع سوم شادی از نظر ارسطو، شادی ناشی از معنویت است. وی معتقد است شادکامی حقیقی از ارضای امیال حاصل نمی‌شود، بلکه از انجام چیزی که از لحاظ اخلاقی ارزش انجام دادن دارد، یعنی از تجلّی فضیلت حاصل می‌شود. به اعتقاد جرمی بنتام شادکامی غیر قابل تشخیص از لذّت‌های جسمانی بوده، عبارت است از فعالیت‌هایی که افزایش آنها موجب لذّت و کاهش درد و ناراحتی‌ها می‌شود. فارابی معتقد است سعادت دنیوی و اخروی انسان با تحقق چهار نوع فضیلت به دست می‌آید که عبارتند از: فضیلت‌های نظری، فضیلت‌های فکری، فضیلت‌های اخلاقی و صناعات عملی. وی راه رسیدن به سعادت را داشتن ملکات اخلاقی دانسته، و خلق نیکو را اعتدال یا حد وسط افراط و تفریط می‏داند (امانیان، 1388).

 

      برخی از پژوهش‌گران، شادکامی را حالت روانی مثبتی می‌دانند که با سطح بالای رضامندی کلی از زندگی، عاطفه مثبت و سطح پایین عاطفه منفی مشخص می‌شود. سلیگمن، رشید و پارک، مفهوم شادکامی را در سه مؤلفه جای داده است: الف) هیجان‌های مثبت (زندگی بانشاط)؛ ب) تعهد (زندگی درگیرانه یا زندگی خوب؛ ج) معناداری (زندگی با معنا). سلیگمن معتقد است بر اساس پژوهش‌های چند سال اخیر، ثابت شده است شادکامی عامل پدیدآورندة منافعی به مراتب بیشتر از صِرف احساس خوبی داشتن است؛ افراد شادکام، سالم‌تر و بسیار موفق‌ترند و درگیری و تعهد اجتماعی بیشتری دارند (آذربایجانی و علی محمدی، 1388).

 

 

 

2-2-1 حساس شادکامی و خوشبختی در زندگی:

 

      هیچ چیز مثل زندگی مثبت‌نگرانه نمی‌تواند احساس شادکامی و خوشبختی را در انسان بوجود بیاورد. انسان هایی که احساس خوشبختی می‌کنند افرادی هستند که کمتر با افکار و مسائل منفی سروکار دارند و اجازه نمی‌دهند بیش از مقدار لازم و طبیعی با مسائل منفی درگیر شوند. با نیمه پر لیوان زندگی می‌کنند و اتفاقات را از جانب مثبت ارزیابی می‌کنند. افکار روزانه آنها حول و حوش مسائل خوب دور می‌زند و با دیدگاهی مثبت کارها و امور زندگی خود را دنبال می‌کنند. آنها کمتر از نمی‌شود، نمی‌توان و ... استفاده می‌کنند. مثبت‌بینی نیروی انسان و اراده او را در جهت رسیدن به اهداف و خواسته‌هایش تامین می‌کند (امانیان، 1388).

 

 

 

  2-2-2 معنویات نقش مهمی در شادکامی دارند.

 

       امور معنوی و پیوندهای قلبی انسان با آنها بسیار موثر هستند. این پیوند ها علاوه بر کمک به انسان در جهت داشتن نگرشی مثبت به زندگی به او کمک می‌کنند در شرایط سخت و منفی و آزار دهنده نیز تسلط بیشتری روی مسائل داشته باشند. انسان بدون معنویات و ارتباطش با این منابع بی‌تکیه‌گاه است ( آهی، 1387).

 

 2-2-3 مذهب و شادکامی:

 

     مذهب آثار مثبتی بر سلامت ذهنی خصوصا بر سلامت وجودی دارد اما بر شادکامی کلی بهداشت جسم و روان نیز تاثیر دارد فعالیت های مذهبی هیجانات مثبت و قوی ایجاد می کند مناسب و مناسک مذهبی نیز احساسات جامعه پسند تولید می کند و با حضور دیگران احساس وحدت ایجاد می شود(انارکی و همکاران ، 1382).

 

از آنجا که فرد با ایمان دارای ارتباطات و اعتقادات معنوی است کمتر احساس رها شدگی پوچی وتنهایی می کند .مایرز (2000)معتقد است ایمان مذهبی تاثیر زیادی بر میزان شادمانی دارد. ایمان مورد نظر مایرز ایمانی است که حمایت اجتماعی هدفمندی احساس پذیرفته شدن و امیدواری را برای فرد به ارمغان می آورد(میر شاه جعفری ، 1382).

 

سه راه عمده که از طریق آن مذهب می تواند موجب ارتقای سلامت و شادکامی شود عبارتند از :

 

- رابطه با خدا:"پولنر (1989)دریافت که گزارش نزدیکی با خداوند همبستگی معادل 40/0با شادمانی و رضایت از زندگی دارد. پولما و پندلتون (1991)دریافتند که تجربه اوج و تجربه بهترین پیش بینی کننده های سلامتی و خصوصا سلامت وجودی هستند تاثیر مذهبی بودن بر سلامت ذهنی برای سیاه پوستان امریکایی بیشتر از سفید پوستان گزارش شده است (انارکی وهمکاران ، 1382).

 

- تاثیر در مکان های مذهبی (مساجد کلیساو....) و یتر وهمکاران (1985)در فرا تحلیلی مربوط به 56 زمینه یابی در آمریکا دریافتند که حضوردر کلیسا قویترین رابطه را با شادی و سلامتی داشته است. این تاثیر برای سالخوردگان در بالاترین حد بوده است (انارکی و همکاران ، 1382).

 

- باورها:سومین راهی که از طریق آن مذهب ممکن است سلامتی را متاثر سازد از طریق باورها است الیسون (1991)دریافت که داشتن باورهای استوار که گاهی قطعیت وجودی نامیده می شود با رضایت از زندگی مستقل از حضور در مکان های مذهبی و دعاهای خصوصی همبستکی دارد (الیسون ، 1991).

 

قطعیت باورها نافذ است وموجب سلامت وجودی می شود اعتقاد به زندگی پس از مرگ نیز مفید است بخصوص در مورد کسانی که سالخورده و بیمارند و در معرض خطر جنگ قرار دارند.

 

از نظر گریلی (1975)فعالیت های مذهبی دارای کارکردهایی هستند که نهایتا موجب افزایش شادمانی فردی می گردد (میر شاه جعفری ،1382)

 

هلیز وآرچل (1998)در بیان این کارکردها به مواردی از جمله احساس اتصال با معبودی بسیار قدرتمند و مقدس ، عشق ،برابری  واحساس در جمع بودن اشاره می کنند. همچنین در مذاهب به این ایماژها و عناصر یاد شده موجب فزایش شادمانی آنها می گردد . در زمینه تأثیر ایمان و فعالیتهای مذهبی بر میزان شادمانی افراد تحقیقات متعددی شده است (انارکی و همکاران،1382).

 

های (1982) در تحقیق خود گزارش کرده است که 61 درصد کسانیکه در مراسم مذهبی شرکت می کنند احساس آرامش و شادمانی می کنند (انارکی و همکاران ،1382).

 

در پژوهش دیگری که توسط هالمان ودمور (1987)انجام شد، این نتیجه به دست آمده که فعالیت های مذهبی از جمله حضور در کلیسا بر شادمانی افراد می افزاید. آنها در توجیه علت این امر به حمایت اجتماعی که حاصل شرکت در فعالیت های دسته جمعی است اشاره می کند (امانیان، 1388).

 

 کالدور (1994) معتقد است که افراد مذهبینزدیکترین دوستان خدود را از میان افراد مذهبی انتخاب می کنند و علاوه بر داشتن احساس نزدیکی به خداوند ، نسبت به مردم دید مثبتی دارند که همه عوامل بر شادمانی آنها می افزاید (انارکی و همکاران ،1382).

 

2-2-4  عوامل موثر در شادکامی

 

     یافته ها نشان می دهد که مردم شادمان خودشان آن را فراهم کرده اند و شادکامی امری تصادفی و یا ژنتیک و یا غیر انتخابی نیست. شاید به نظر برسد مردم شاد بهترین چیزها را در زندگی دارند ولی حقیقت این است که انها از آنچه دارند بیشترین بهره و لذت را می برند. مطالعه روی افراد شاد و دانستن اصول و روش زندگی آنها، به دیگران کمک می کند که با پیروی از آن اصول به زندگی شادمانه تری دست یابند.(اکبر زاده،1383).

 

2-2-5 شادکامی در پژوهش ها:

 

      یکی از پرسش‌های اساسی دربارة شادکامی این است که آیا شادکامی حالتی است که به رویدادها و موقعیت‌های زندگی مربوط می‌شود یا به شخصیت فرد ارتباط دارد و یا اینکه نتیجة تعامل میان این دو است؟ بیشتر بررسی‌ها نشان می‌دهند که شادکامی یک ویژگی شخصیتی است. بررسی‌های شخصیتی در مورد شادکامی نشان می‌دهد که افراد شاد و ناشاد، نیمرخ‌های شخصیتی متمایز دارند. در فرهنگ‌های غربی، افراد شاد برون‌گرا و خوش‌بین هستند و از عزت نفس بالا و کنترل درونی برخوردارند. در مقابل، افراد ناشاد به سطوح بالایی از روان‌رنجوری گرایش دارند. همبستگی برون‌گرایی با شادکامی یا عاطفی بودن مثبت حدود 70/0 است اما همبستگی روان‌رنجورگرایی با عاطفی بودن منفی بیش از 9/0 است. ‌در پژوهشی که توسط مرادی، جعفری و عابدی در مورد «شادمانی و شخصیت» انجام شد، به ارتباط معنادار شادکامی با ابعاد شناختی، اجتماعی، هیجانی و جسمانی شخصیت اشاره شده است. در این پ‍‍ژوهش، کنترل درونی، خوش‌بینی و تفکر مثبت، هدف‌مندی، خلاقیت، ثبات هیجانی، عزت نفس، خودکارآمدی، برون‌گرایی، نوع‌دوستی، توافق اجتماعی، وظیفه‌شناسی، روابط مثبت با دیگران و سلامت سیستم ایمنی بدن به مثابه مؤلفه‌های شخصیتی مؤثر در شادکامی یاد شده است. این پژوهش‌گران بر این باورند که بین شادکامی و مؤلفه‌های یاد شده، رابطة علّی و دوسویه برقرار است. برخی از پژوهش‌گران نیز شادکامی را متغیری شخصیتی می‌دانند که پایه‌ای زیست‌شناختی دارد. هیجان مثبت، رضایت از زندگی، نبود هیجان‌های منفی، روابط مثبت با دیگران، هدف‌مند بودن زندگی، رشد شخصیتی، دوست داشتن دیگران و طبیعت نیز شروط لازم برای رسیدن به شادکامی هستند. لوبومیرسکی و همکاران الگوی یکپارچه‌ای از شادکامی ارائه و عوامل شادکامی را از سه جنبه بررسی کرده‌اند: عوامل ژنتیکی (نقطه تنظیم)، شرایط محیطی و صفات شخصیتی (فعالیت‌ ارادی). بر اساس این پژوهش، عوامل ژنتیکی 50% ، صفات شخصیتی 40% و عوامل محیطی 10% واریانس شادکامی را پیش‌بینی می‌کنند. لوبومیرسکی و همکاران معتقدند عوامل ژنتیکی، در طول زمان ثابت و پایدار، و در برابر نفوذ و کنترل مقاومند و تغییر در صفات شخصیتی به مراتب بیشتر از عوامل محیطی ظرفیت شادکامی را افزایش می‌دهد. به نظر می‌رسد، گسترده‌ترین پژوهش‌ در زمینة شادکامی روان‌شناختی را آرگیل (2001) انجام داده است. وی حاصل پژوهش‌هایش را در کتابی با عنوان روان‌شناسی شادی گزارش کرده است ( آذربایجانی و علی محمدی، 1388).

 

 به طور کلی، افراد با حالت خوشی و ناخوشی به زندگی خود رنگ می دهند. فردی که از شادکامی بیشتری برخوردار است، آرامش و احساس امنیت بیشتر، تصمیم گیری راحت تر، میزان کار مطلوب و، مشارکت بیشتر، زندگی سالم و پر انرژی و در نهایت زندگی رضایتمندانه ای دارد (پریسمن و کوهن[1]، 2005).

 

2-2-6 چهار رویکرد کلی مربوط به شادکامی:

 

      برخی مطالعات به بررسی مفهوم شادکامی پرداخته‌اند و اینکه آیا شادکامی یک صفت و ویژگی ذاتی و وراثتی است یا نه؛

 

در برخی از این ‌پژوهش‌ها که شاید بیشترین سهم از مطالعات شادکامی را به خود اختصاص داده باشد، بررسی همبستگی و رابطة عوامل مختلف شخصیتی، فرهنگی، اجتماعی و جمعیت‌شناختی با شادکامی مورد اهتمام بوده است؛ در تعدادی از این بررسی‌ها سنجش میزان شادکامی افراد و تهیة ابزارهایی برای این منظور مورد توجه بوده است؛ در بعضی پژوهش‌ها که در سال‌های اخیر بیشتر شده، بررسی عوامل مؤثر بر شادکامی و شیوه‌های افزایش شادکامی کانون توجه بوده است (قادری بافی، 1381).

 

 

 

2-2-7 مهمترین اصول شادکامی

 

    1- موفقیت در  روابط زوجی و خانوادگی خود هستند. و  زندگی خانوادگی و زوجی برای آنها اولویت اول است. مطاله موسسه گالوپ نشان می دهد هیچ چیز به اندازه زندگی خانوادگی در شادکامی نقش ندارد. این بررسی نشان می دهد اگر چه عواملی مانند موفقیت، خوش شانسی، شهرت، ثروت، آسایش و خیلی چیزهای دیگر برای بشر لذت بخش است ولی مهمترین عامل شادکامی زندگی خانوادگی است. البته در این مورد دو نکته مطرح است الف اصل رابطه ب) کیفیت رابطه: بررسی ها نشان می دهد افراد متاهل شادتر از مجردها، مطلقه ها و یا بیوه ها هستند. در بین خانواده ها، شادکامترین زوج هایی، کسانی هستند که فرزندان آنها بعد از رشد و کمال خانه را ترک گفته اند و ناشادترین افراد جامعه مادران ازدواج نکرده و والدین تک سرپرست هستند. البته تاهل یا رابطه زوجی به تنهایی منبع شادمانی نیست بلکه وجود رابطه رضایتمند جرء لازم شادکامی است. اگر چه زوج بودن حتی اگر در همه جهات خوب نباشد بهتر از نداشتن رابطه است. در هرحال به نظر می رسد آن چه زندگی زوجی را شادمانه می کند وجود گرمی، صمیمیت حمایت، یاری و همراهی است. در رابطه خانوادگی داشتن فرزند اگر چه در شادکامی نقش دارد ولی مساوی با شادمانی نیست و بسیار از زوجهای بدون فرزند هم زندگی شادمانه ای دارند. رابطه جنسی سالم نیز یکی از کلیدهای شادکامی است ولی تعداد دفعات آن ربطی به شادکامی ندارد.

 

2-بعد از ازدواج مهمترین عامل شادکامی “کار” است. کار به خودی خود می تواند حس مفید بودن و مولد بودن در انسان ایجاد کند. البته کار در شان و علاقه فرد، بیشترین تاثیر راد دارد. کار به انسان این امکان را می دهد که خود را جزئی ازجامعه ببیند و از نظر برخی روانشناسان کار خود علاج بخش برخی از بیماری ها و ناراحتی های روانی است. کار وسیله ای است برای بروز استعدادها و دستیابی به خود شکوفایی و نیز در آمد ناشی از کار، برآورده کننده نیازها اساسی انسان و دستیابی با ابزارها دیگر شادمانی است. اگر چه نوع کار در میزان شادکامی نقش دارد ولی در هر صورت هر نوع کاری بهتر از بی کاری و احساس بیهودگی است.

 

3- درگیری فعال با زندگی: افراد شاد اغلب اوقات مشغول کار، مردم، خانواده، و فعالیت های گوناگون هستند. آنها انسان هایی جستجو گر بوده و زندگی را با قدرت به پیش می برند، به مشکلات حمله می کنند و در آنها غوطه می خورند و زندگی را از درون مشکلات می سازند. مردم شاد بیشتر از زندگی دریافت می کنند چرا که بیشتر به آن می پردازند.

 

4- مثبت اندیشی: خوش بینی یا مثبت اندیشی یکی از مهمترین عوامل شادکامی است چناچه می توان آن را حلقه وصل دیگر عوامل به شادکامی دانست. این بدان معنی است که اگر فردی همه ملزومات شادکامی مانند ازدواج خوب، شغل مناسب، درآمد کافی، و دوستانی داشته باشد ولی نگرش اونسبت به زندگی منفی باشد از امکانات خود لذت نمی برد و به ممکن است که امکانات خود را از دست بدهد.

 

 


 

[1]  Pressman & Cohen

دانلود دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس شادکامی و خوشبختی در زندگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۹ ، ۱۰:۴۳
علیرضا مشوق
دانلود 4 تا از بهترین جزوه های PDF آموزش برنامه نویسی پایتون

مجموعه ۴ تایی بی نقص و کامل برای یادگیری سریع برنامه نویسی پایتون گلچین شده و این مجموعه کامل برای شروع از صفر و برای همه سطوح مناسب می باشد

دانلود دانلود 4 تا از بهترین جزوه های PDF آموزش برنامه نویسی پایتون

آموزش پایتون
 آموزش پایتون pdf
 برنامه نویسی پایتون
 بهترین کتاب آموزش پایتون
دسته بندی برنامه نویسی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 21957 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 843

برنامه نویسی پایتون

 

مجموعه ۴ تایی بصورت فایل pdf بی نقص و کامل برای یادگیری سریع برنامه نویسی پایتون گلچین شده و این مجموعه کامل برای شروع از صفر و همچنین برای همه سطوح مناسب می باشد.

 

فایل pdf اول :

فهرست :

  • مقدمات پایتون
  • ساختار های معمول پایتون
  • انواع داده
  • آنچه باید بدانید
  • ماژول ها و نکات مربوط به آنها
  • شی گرائی در پایتون

 

 

 

  • فرمت فایل : pdf
  • حجم فایل : ۴٫۶ مگابایت
  • تعداد صفحات : ۱۲۷ صفحه
  • زبان : فارسی

 


 

فایل pdf دوم :

 

فهرست :

 

  • فصل اول: آشنایی با زبان پایتون
  • فصل دوم: ساختار تصمیم و تکرار
  • فصل سوم: توابع
  • فصل چهارم: آرایه ها و بسته NUMPY
  • فصل پنجم: رشته ها
  • فصل ششم: لیست ها، چندتایی ها، دیکشنری ها و مجموعه ها
  • فصل هفتم: کلاس ها و وراثت
  • فصل هشتم: فایلها
  • پیوست: مسائل تکمیلی
  • منابع

 

 

 

  • فرمت فایل : pdf
  • حجم فایل : ۲٫۳ مگابایت
  • تعداد صفحات : ۱۲۸ صفحه
  • زبان : فارسی

فایل pdf سوم :

فهرست :

فهرست
تاریخچه ی پایتون ......................................................................................................................................... ۱۱
ویژگی ها و امکانات Python ......................................................................................................................... 11
نصب محیط محلی برنامه نویسی ....................................................................................................................... ۱۳
دریافت Python .......................................................................................................................................... 14
نصب python ............................................................................................................................................ 14
تنظیم مسیر .................................................................................................................................................. ۱۵
تنظیم مسیر در محیط Unix/Linux .................................................................................................................. 16
تنظیم مسیردر سیستم عامل ویندوز .................................................................................................................... ۱۶
متغیرهای محیطی پایتون ) environment variable ) ......................................................................................... 17
راه اندازی پایتون .......................................................................................................................................... ۱۷
اولین برنامه ی پایتون .................................................................................................................................... ۲۰
برنامه نویسی با فراخوانی مفسر ....................................................................................................................... ۲۰
فراخوانی مفسر با یک اسکریپت به عنوان پارامتر ................................................................................................ ۲۰
شناسه ها در پایتون ........................................................................................................................................ ۲۱
کلمات رزرو شده .......................................................................................................................................... ۲۲
خطوط فاصله و تورفتگی ................................................................................................................................ ۲۲
دستورهای چندخطی ....................................................................................................................................... ۲۴
علامت نقل و قول یا کوتیشن در پایتون ............................................................................................................... ۲۴
Comment )توضیحات( در پایتون .................................................................................................................. ۲۴
استفاده از خطوط تهی .................................................................................................................................... ۲۵
منتظر کاربر بودن ......................................................................................................................................... ۲۵
چندین دستور در یک خط ................................................................................................................................ ۲۶
suite یا مجموعه دستورات در پایتون ................................................................................................................ ۲۶
آرگومان های خط فرمان ) command-line arguments ) ................................................................................... 26
تخصیص مقادیر به متغیرها ............................................................................................................................. ۲۷
چندین تخصیص به صورت یکجا ...................................................................................................................... ۲۸
نوع داده های رایج ........................................................................................................................................ ۲۸
اعداد یا نوع عددی در پایتون ........................................................................................................................... ۲۹
رشته ها در پایتون ......................................................................................................................................... ۳۰
نوع داده ای List در پایتون

و ...

 

  • فرمت فایل : pdf
  • حجم فایل : ۴٫۱ مگابایت
  • تعداد صفحات : ۲۵۴ صفحه
  • زبان : فارسی

.


فایل pdf چهارم :

فهرست :

  • روش برنامه نویسی
  • متغیر ها ، عبارات و دستور ها
  • توابع
  • شرطی ها و بازگشت
  • توابع نتیجه دار
  • تکرار
  • رشته ها
  • لیست ها
  • چند تایی ها
  • دیکشنری ها
  • فایل ها و اعتراض ها
  • کلاس و اشیاء
  • کلاس ها و توابع
  • کلاس ها و متد ها
  • مجموعه های اشیاء
  • وراثت
  • لیست های پیوندی
  • پشته ها
  • صف ها
  • در خت ها
  • محیط های برنامه نویسی پایتون
  • خطا های برنامه نویسی
  • فهرست منابع

 

 

 

  • فرمت فایل : pdf
  • حجم فایل : ۱۳٫۱ مگابایت
  • تعداد صفحات : ۳۳۴ صفحه
  • زبان : فارسی

دانلود دانلود 4 تا از بهترین جزوه های PDF آموزش برنامه نویسی پایتون

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۹ ، ۱۰:۰۵
علیرضا مشوق
تحقیق درباره عصر سلطنت ناصرالدین شاه

شاهان قاجار تحقیق ناصرالدین شاه تحقیق کامل ناصرالدین شاه قاجار مقاله

دانلود تحقیق درباره عصر سلطنت ناصرالدین شاه

شاهان قاجار 
تحقیق ناصرالدین شاه 
تحقیق کامل ناصرالدین شاه قاجار
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41

توضیحات :

تحقیق کامل درباره ناصرالدین شاه در 41 صفحه در قالب Word .

بخشی از متن :

مقدمه

عصر سلطنت ناصرالدین شاه عصر تاریک و شرم آوری از تاریخ ایران است. عصری است مملو از ظلم و ستم و جنایت و دوره‌ای است آکنده از جهل و بی خبری. توده های وسیع مردم بسیواد بودند و نادان و شاه و درباریان از این بیسوادی و جهل حداکثر استفاده را می بردند. میر غضبهای شاه آماده بودند تا هر زمان که او فرمان دهد جان انسانهایی را بگیرند و اجساد آنها را «برای عبرت دیگران» در جلوی یکی از دروازه های شهر بیاوزیند.

نفوذ بیگانگان

در دوره قاجاریه و مخصوصا در عصر ناصرالدین شاه، اقتصاد ایران در انحصار دو دولت استعمارگر روسیه و انگلستان بود. این دو کشور برای استفاده هر چه بیشتر از منابع و سرشار و ثروت عظیم میهن ما به رقابت پرداخته بودند. شرکت های تجرای بیگانه، از جمله شرکت های انگلیسی و روسی در بیشتر شهرهای ایران شعبه هایی دایر کرده و به خیرید و فروش مشغول بودند. این امر برای بازرگانان ایرانی محدودیت بسیاری ایجاد می کرد و چون نمی توانستند با سرمایه داران بزرگ خارجی رقابت کنند، روز به روز تنگدستی آنان افزوده می شد و رو به ورشکستگی می نهادند.

 

از عصر امیرکبیر تا عصر امین السلطان

محمد شاه قاجار در ششم شوال 1264 هجری قمری (4 سپتامبر 1848 میلادی) درگذشت. ناصرالدین میرزا ولیعهد که از یک سال پیش فرمانروایی آذربایجان را به عهده داشت دوازده روز بعد از مرگ پدرش در تبریز خود را پادشاه نامید و روز بعد همراه میرزا تقی خان برگزید.

ناصرالدین شاه سلطان مراد میرزا حسام السلطنه را مامور فتح هرات کرد. این شهر پس از شش ماه محاصره در 25 صفر 1273 ه.ق به وسیله سپاه ایران گشوده شد. دولت استعمارگر انگلیس که مایل نبود هرات در دست ایرانیان باقی بماند به ایران اعلان جنگ داد و نیروهایی را با کشتیهای جنگی به جنوب فرستاد. پس از تصرف جزیره خارک سربازانی را در بوشهر پیاده کرد و آنها را به سوی خرمشهر (محمره) فرستاد. بندر بوشهر صحنه جنگ بین قوای ژنرال سرجیمز اوترام و قوای میرزا محمدخان قاجار که مامور جلوگیری از قوای انگلیس بود، شد. میرزا محمدخان در این جنگ شکست خورد و ناصرالدین شاه وحشتزده، از میرزا آقاخان نوری خواست که مقدمات صلح را با انگلستان را فراهم کند.

میرزا آقاخان نوری، فرخ خان امین الدوله را مامور ساخت که به پاریس برود و در آنجا آمادگی ایران را به مصالحه اعلام نماید. در پاریس با وساطت ناپلئون سوم معاهده ای ننگین بر ایران تحمیل شد. این معاهده که در سال 1273 هـ . ق (1857 میلادی) به امضاء طرفین رسید شامل مواد زیر بود:

  1. ایران، هرات و تمام خاک افغان را تخلیه کند
  2. انگلیس، خرمشهر و بوشهر را تخلیه نماید.
  3. ایران از کلیه دعوی خود نسبت به هرات و سرزمین افغانستان صرف نظر کرده و از حکام و رؤسای شهرهای افغانستان مطالبه ضرب سکه و خواندن خطبه به نام شاه ایران ننماید.
  4. ایران از دخالت در امور افغانستان خودداری نموده و هرات را افغانستان مستقل بشناسد.
  5. در صورت وقوع اختلاف بین ایران و افغان، ایرن متعهد می شود که رفع اختلافات را به حکمیت دولت انگلیس واگذارد.

برکناری میرزا آقاخان نوری

ناصرالدین شاه در محرم سال 1275 هـ . ق میرزا آقاخان نوری را از صدارت برکنار کرد و خود زمام امور را در دست گرفت. او به تقلید کشورهای اروپایی چند وزارتخانه مانند وزارت خارجه، وزارت داخله، وزارت جنگ، وزارت مالیه، وزارت علوم و وزارت وظایف را تاسیس کرد. اداره مالیه را به عهده میرزا یوسف مستوفی الممالک آشتیانی گذاشت. میرزا محمد خان (که در بوشهر از قوای انگلیس شکست خورد) به وزارت جنگ منصور گردید و لقب سپهسالاری به او داده شد. میرزا سعید خان انصاری (موتمن الملک) نیز به سمت وزارت خارجه برگزیده شد.

میرزا محمد خان سپهسالا در سال 1280 هـ . ق مامور شد که ترکمن های استراباد را که دست به طغیان زده بودند آرام سازد. قشون دولتی ایران در این نبرد پیروز شد و سپهسالار با پیروزی به تهران بازگشت و همین امر بر محبوبیت او نزد شاه افزود و یک سال بعد وی را به مقام صدارت رساند و به لقب «سپهسالار اعظم» ملقب گردید.

مسافرت ناصرالدین شاه به اروپا

در سال 1290 هـ . ق با اصرار و تشویق سپهسالار، ناصرالدین شاه با جمعی از رجال درجه یک به اروپا سفر کرد.

در این سفر سلطنتی از کشورهای روسیه، آلمان، بلژیک، انگلیس، فرانسه، سوئیس، ایتالیا و اتریش دیدن کردند. شاه و صدراعظم در این سفر تاریخی با سران ممالک و رجال سیاسی آن کشورها گفتگو داشتند. دیدن کارخانه های گوناگون صنعتی تاسیسات نظامی و برخی تاسیسات اجتماعی نیز جزو پروگرام (برنامه) عمومی سفر به آن ممالک بود.

 

سفر دوم ناصرالدین شاه به اروپا

در سال 1295 هـ . ق ناصرالدین شاه برای بار دوم عازم اروپا شد. این بار هم میرزا حسین خان سپهسالار او راتشویق به مسافرت نموده بود. وی قصد داشت که در این سفر پیشرفت های کشورهای اروپایی در زمینه فرهنگ، اقتصاد و صنعت را به شاه نشان دهد.

ناصرالدین شاه در شعبان 1298 سپهسالار را از کار برکنار ساخت و صدارت را به میرزا یوسف آشتیانی (مستوفی الممالک) سپرد ولی فرمان رسمی صدارت وی در سال 1301 هـ .ق صادر گردید. دو سال وی درگذشت و در قم در مقبره پدرش مدفون گردید.

تدبیر امیرکبیر

«زمانی، یک تن از راست گویان امانتی قیمتی نزد تاجر محترمی گذاشت. بعد از چند روز که آمد مطالبه کرد آن تاجر ابا نمود. صاحب امانت نزد امیر رفت و قضیه را بازگفت. امیر بدو که هیچ بروز نده (مطلب را افشا مکن) تا من امانت ترا گرفته برسانم. و شبانه به بهانه ای به دنبال تاجر فرستاد او را به مجلس خود طلب کرده اظهار مهربانی نمود و به بهانه ای انگشتری تاجر را گرفت تا تماشا کند و با آن انگشتری بازی کرد و به بهانه ای بیرون امد. و آن خاتم را به دست یکی از خادمان داده گفت: به خانه این تاجر برو و این خاتم را به عیال او بده و بگو حاجی می گوید به نشانی این خاتم آن ام انت را که در چند شب قبل به خانه آوردم بده که لازم است.

آن خادم به خانه تاجر رفته و چنین کرد و امانت باز آورد و پنهانی، آوردن امانت را به امیر بازگفت. امیر بعد از ساعتی قطع صحبت با تاجر کرد و او از مجلس بیرون شد و به خانه خود روان گشت و حشمت امیر مانع بود که انگشتری خود را طلب نماید.

چون به سرای خود رفت از ماجرا آگاه شد. از خجالت به اهل خانه خود دم نزد (چیزی نگفت) و تا صبح هراسان بود و با خداوند نذر و نیاز برد و سوز و گداز داشت. صبحگاهان امیر دنبال صاحب امانت فرستاده امانتش را رسانید و به او سپرد که دیگر رو آورد تاجر نکند، و خود امیر هم دیگر از تاجر مؤاخذه نکرد و به این سهولت کار صعبی (دشواری) را صورت داد.»

امیرکبیر و احتشام الدوله

«در ابتدای صدارت مرحوم میرزا تقی خان امیرکبیر روزی خانلر میرزای احتشام الدوله عم ناصرالدین شاه که والی بروجرد و لرستان بود به تهران دیدن او آمد. امیر از او پرسید: خانلر میرزا! وضع بروجرد و لرستان چطور است؟ گفت: قربان، بدری امن و عدالت برقرار است که گرگ و بره با هم آب می خورند. امیر با خشم به او گفت: شاهزاده من می خواهم که ولایت آنچنان امن و آسوده شود که گرگی نباشد تا ازخیال او بره نیاساید و پیوسته در اضطراب سر نکند. خاطر میرزا سر به زیر افکنده و دیگر چیزی نگفت.»

ادب و تربیت میرزا آقاخان نوری

یکی از ویژگی های میرزا آقاخان نوری شوخی های بی مزه و بی ادبانه وی بود. یک شوخی دور از ادب وی با منشی سفارست روس مشکلات بسیاری به وجود آورد. خان ملک ساسانی در کتاب سیاستگران دوره قاجار در این باره می نویسد:

«یکی از مسائل مهم مملکتی کهبدر مدت هفت سال صدارت میرزا آقاخان خاطر اولیای دولت علیه را به خود مشغول داشته مسئله شوخی و مسخرگی جناب اشرف صدرالاعظم است با میرزا مجید آهی.

میرزا مجید آهی، منشی سفارت روس، از حیث صورت و اندام بی اندازه شبیه به میرزا آقاخان بود ولی او به واسطه عدم تجانس و اختلاف سیاسی و اخلاقی همیشه از میرزا آقاخان نوری دوری می جسته و از ملاقاتش اظهار تنفر می نموده است. میرزا مجید خان آهی مردی بوده بسیار خسیس اما متین و با عفاف و روس مآب، در وصرتی که میرزا آقاخان نوری شخصی بوده سخی الطبع، لیکن هرزه و مسخره و بی عفاف. نه تنها انگلیس مآب، بلکه در تحت حمایت دولت انگلیس می زیسته است.

خانه میرزا آقاخان نوری در محله عربها واقع و در خیابان خندق دور ارک بوده است. روی خندق مزبور برای عبور از محله عربها به طرف ارک یک پل چوبی به عرض یک متر با نرده های چوبی وجود داشته که جناب صدر اعظم هر روز صبح سواره با فراش و غاشیه کش از آن راه به دربار می آمده است.

و...

دانلود تحقیق درباره عصر سلطنت ناصرالدین شاه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۹ ، ۱۹:۳۷
علیرضا مشوق
انتخاب همه توضیحات

مانیفست مدیریت پروژه CHAOS

فرمت فایل : doc

تعداد صفحات : 79

حجم فایل : 250

گروه فایل : مدیریت

مانیفست مدیریت پروژه CHAOS

قوانین CHOAS برای مدیریت پروژه

CHAOS مجموعه ای از بهترین شیوه های مدیریت پرو‍ژه است

 که در نتیجه نظرسنجی های متعدد و مطالعات دقیق و میدانی به دست می آید.

مطالعه این قوانین برای تمام دانشجویان و اساتید مبحث مدیریت

پروژه و کسانی که در کسب و کارشان با مدیریت پروژه درگیر هستند توصیه میشود.

مبلغ : 80000 تومان

دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۹ ، ۱۹:۳۳
علیرضا مشوق
طرح لایه باز برچسب گلاب طراحی شده با نرم افزار فتوشاپ

طرح لایه باز گلاب برچسب گلاب طرح لایه باز گلاب با قیمت بسیار مناسب psd برچسب عرقیات گیاهی لیبل گلاب طرح لایه باز عرقیات گیاهی label لیبل گلاب روی شیشه لیبل عطاری

دانلود طرح لایه باز برچسب گلاب طراحی شده با نرم افزار فتوشاپ

طرح لایه باز گلاب
برچسب گلاب
طرح لایه باز گلاب با قیمت بسیار مناسب
psd برچسب عرقیات گیاهی
لیبل گلاب طرح لایه باز عرقیات گیاهی
label لیبل گلاب روی شیشه
لیبل عطاری
دسته بندی فایل های لایه باز و PSD
فرمت فایل zip
حجم فایل 3049 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

مناسب برای تمام دستگاههای چاپ

کیفیت رزولیشن 300

cmyk

مناسب برای چاپ تمام دستگاهها

قابلیت تغییر تمامی نوشته ها

فرمت فایل psd

قابل تغییر به دیگر عرقیات گیاهی

دانلود طرح لایه باز برچسب گلاب طراحی شده با نرم افزار فتوشاپ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۹ ، ۱۹:۲۵
علیرضا مشوق

پاورپوینت خصوصیات نسل قرن 21 و بحران های هزاره سوم

دانلود پاورپوینت خصوصیـات نسل قرن 21 و بحران های هزاره سوم


مشخصات فایل

تعداد صفحات 40
حجم 1319 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی مدیریت


توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت خصوصیـات نسل قرن 21 و بحران های هزاره سوم جهت رشته جامعه شناسی ، روانشناسی ، علوم تربیتی و اجتماعی در قالب 40 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

گرسنگی، بی بند و باری جنسی، موادمخدر، مشروبات الکلی و جنگ‌های روانی دستگاه‌های تبلیغاتی دنیا از مهمترین عوامل اجتماعی تهدیدکننده سلامت در دنیای امروز بشمار می‌روند.

 

 

 

فهرست مطالب
بحران‌های اجتماعی هزاره سوم: 
عصـری که درآنیم:  (1) 
عصـری که درآنیم:  (2) 
نتایج عصر حاضر: 
نیم نگاهی به سیستم موادمخدر و روان‌گردان‌ها به عنوان تهدید نرم  (1) 
نیم نگاهی به سیستم موادمخدر و روان‌گردان‌ها به عنوان تهدید نرم  (2) 
خصوصیـات نسل قرن 21 : 
ضرورت‌هـای عصـر حاضـر : (1) 
ضرورت‌هـای عصـر حاضـر : (2) 
ضرورت‌هـای عصـر حاضـر : (3) 
پیشینه سیاست‌ها و استراتژی‌های پیشگیری 
نتایج کنوانسیون‌ها بعنوان زیربنای سیاست‌ها و استراتژی‌های عرصه پیشگیری: 
روند استراتژی‌های پیشگیری از سال 1970 میلادی تاکنون 
نیم نگاهی به سیاست‌ها و اقدامات عرصه پیشگیری اولیه از سوءمصرف موادمخدر در برخی از کشورهای جهان 
امریکـا : 
انگلستان : 
و...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۹ ، ۱۸:۱۱
علیرضا مشوق
طراحی و مدلسازی استخر در نرم افزار Sap2000

مدلسازی تحلیل وطراحی سازه ای استخر در نرم افزار SAP2000

دانلود طراحی و مدلسازی استخر در نرم افزار Sap2000

طراحی مدلسازی SAP2000
دسته بندی عمران
فرمت فایل pdf
حجم فایل 3099 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65

 در این فایل آموزشی سعی شده به طراحی و مدلسازی استخر در نرم افزار SAP2000 پرداخته شود در این آموزش یک مدل واقعی نرم افزار درنظرگرفته شده سپس به مدلسازی اجزای آن پرداخته می­شود باتوجه به اینکه بیشتر دانشجویان و دانش پژوهان در مدلسازی خاک در نرم افزار دارای ابهام می­باشد در این جزوه آموزشی سعی شده به زبان ساده مبانی تئوری و  مدلسازی خاک در نرم افزار انجام و در انتها نیز به طرح سازه­ای استخر پرداخته میشود.

دانلود طراحی و مدلسازی استخر در نرم افزار Sap2000

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۹ ، ۱۲:۲۹
علیرضا مشوق

طرح درس بر اساس روش تدریس حل مسئله جورج پولیا

طرح درس بر اساس روش تدریس حل مسئله جورج پولیا


مشخصات فایل

تعداد صفحات 4
حجم 18 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی


توضیحات کامل

هدف از این نوشتار طرح درس بر اساس روش تدریس حل مسأله جورج پولیا می باشد.

 

 

ارائه روش حل مسئله جورج پولیا، مهارت های تدریس مسله و مهارت های ضروری یادگیری آموزش ریاضی برای معلم و فراگیران گروه آزمایش، در مقایسه با گروه کنترل، بر کاهش اضطراب ارزیابی ریاضیدانش آموزان تأثیر داشته است.

 


روش حل مسأله جورج پولیا به عنوان روش آموزشی مورد استفاده در پژوهش حاضر از ویژگی هایی که در روش های تدریس سنتی ذکر شده در تحقیقات متفاوت است.از طریق دادن نقشه ی عمل و یا به عبارتی دستورالعملی چهار مرحله ای از تأکید بیش از اندازه بر حفظیات جلوگیری میکند و اضطراب ناشی از تأکید بیش از حد بر "تمرین و تکرار" و به کارگیری قواعد به شکل "حفظ کردن طوطی وار" را در فراگیران کاهش می دهد و این امر به تبع از اضطراب معلم ریاضی که مجری روش تدرسی است نیز می کاهد. بنابراین در پژوهش حاضر نیز فراگیران گروه کنترل که در معرض آموزش های لازم در این زمینه قرار گرفتند، میزان اضطراب معلم ریاضی کمتری را در مقایسه با گروه کنترل  هرچند به میزان اندک نشان دادند و فرضیه فرعی دوم تأیید شد. البته به دلیل اینکه قبل از ارائه ی متغر آموزشی ( راهبردهای حل مسأله) ، طبق نتایج آزمون اضطراب سنج دانش آموزان اضطراب کمی از خود نشان دادند، نتیجه ی پژوهش حاضر با تحقیقات آورده شده ( گرینوود 1984، نورود 1994، تویباز 1992، نیویستید 1998) هم خوانی ندارد.

 

 


روش حل مسأله جورج پولیا بیش از هرچیزی روشی برای ارائه ی مهارت هایی برای توانمندی در حل مسأله است، فراگیران گروه کنترل که در معرض آموزش های لازم در این زمینه قرار گرفتند،میزان اضطراب حل مسأله ی کمتری را در مقایسه با گروه کنترل نشان دادند. بنابراین نتیجه می گیریم که فرضیه فرعی اول ضمن هم خوانی با نظریه ها و تحقیقات انجام شده ،(تویباز1978، استاد بلسکی  ،1985)  ؛ ( نیو استید1998) و (لازاروس1974، اسکپ 1978، گرین وود1984، پترسون و فتما 1985) در این زمینه مورد تأیید قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

رئوس مطالب: 
اهداف جزئی: 
هدف های رفتاری:
الف: هدف های رفتاری درحیطه ی شناختی:
ب – هدف های رفتاری در حیطه روانی – حرکتی
ج – هدف های رفتاری در حیطه عاطفی
پیش بینی رفتارهای وردی: 
ارزشیابی آغازین:
الف – آزمون رفتار ورودی:


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۹ ، ۲۱:۰۱
علیرضا مشوق